Nowoczesne rozumienie negocjacji polega na traktowaniu ich jako mechanizmu biznesowych naczyń naczyń połączonych. Bardzo często bywa bowiem tak, że negocjacje to nie tylko samo spotkanie z Klientem, ale wpływ na wynik tego procesu mają negocjacje wewnętrzne, komunikacja wartości spółki i jej produktów na rynku oraz wiele innych zewnętrznych i wewnętrznych procesów biznesowych (czasami, na pozór, bardzo od siebie oddalonych).
Duża część procesu negocjacji toczy się na miesiąc, czy rok przed rozpoczęciem spotkania z Klientem. Przykładowo: to jak firma i jej produkty są postrzegane na rynku, jak obsługuje swoich Klientów, jaki ma poziom (i w jaki sposób rozpatruje) reklamacje, jak wyglądają procesy kompetencyjne, jaka jest atmosfera i styl zarządzania, jak ułożone są ścieżki decyzyjne w organizacji (i wiele, wiele innych negocjacyjnych faktorów) bezpośrednio wpływa na poziom negocjacyjnej siły sprzedawcy na spotkaniu.
Jednocześnie, jak wynika z opinii negocjatorów, znaczenie prawidłowych negocjacji wewnętrznych i komunikacji w organizacji w obecnej rzeeczywistości ma coraz większe znaczenie.
Dopiero zrozumienie tych wszystkich zależności i powiązań, powoduje, że negocjacyjna skuteczność sprzedawcy lub zakupowca rośnie w przystępie geometrycznym.
Tym samym, jako Infoteam Consulting Poland, z jednej strony, zmieniamy pracowników działów sprzedaży w profesjonalnych negocjatorów, ale możemy objąć swoją uwagą również wiele innych, powiązanych ze sobą obszarów negocjacyjnych w organizacji.
W zależności od preferencji Klienta, zaczynamy wówczas od zdiagnozowania sprawności negocjacyjnej organizacji i każdego pracownika działu sprzedaży osobno. Przygotowujemy całościowy raport i dajemy rekomendację zmian.
Wyposażamy negocjatorów w komplementarną i przede wszystkim, uniwersalną, wiedzę i umiejętności negocjacyjne. Korzystająmy bowiem z własnych opatentowanych metodologii, ale dodatkowo, każdą rekomendację pryzmatujemy przez doświadczenia najlepszych firm konsultingu negocjacyjnego na świecie.
Wspieramy proces rekomendowanych zmian organizacji. Naszym celem skuteczna i trwała zmiana, która przynosi najwyższy, możliwy poziom ROI.
Nasza metodologia wynika z 30 lat doświadczenia w pracy z tysiącami negocjatorów na wszystkich kontynentach naszego globu.
Pracujemy z autoświadomością uczestników, co gwarantuje efekt w trójkącie: wiedza - umiejętności - postawa wdrożeniowa. 70% zajęć to praktyka oparta o metodologie coachingowe i mentoringowe (faktyczne negocjacje wraz z informacja zwrotną). W tym celu wykorzystujemy technologię blender learning.
Efektem ma być nie tylko poprawa wiedzy i umiejętności negocjacyjnych ludzi, prawidłowe ułożenie procesów pośrednich, ale, przede wszystkim zbudowanie trwałego mechanizmu samodoskonalenia człowieka i firmy. W ten sposób budujemy najbardziej skuteczne organizacje negocjacyjne jutra.
Nasi trenerzy i konsultanci mają wieloletnią, praktykę biznesową i najlepszy warsztat konsultingowy i szkoleniowy.